„Gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”
Nasze placówki to jedno bijące serce – znakomite miejsca angażujące Twoje dziecko w ciepłej i przyjaznej atmosferze. Dlaczego tak jest?
Sprawdź sam!
Nasze przedszkole mieści się na Poznańskim Grunwaldzie, przy ulicy Jeleniogórskiej 7, w sąsiedztwie nowoczesnego osiedla Przylesie Marcelin i urokliwego lasku Marcelińskiego, który zachęca do zabawy na świeżym powietrzu i odkrywania natury.
Co sprawia, że warto wybrać właśnie nas?
Wszystkie sale zostały zaprojektowane z myślą o najmłodszych, by każde dziecko czuło się komfortowo i swobodnie. Duże okna wpuszczają do sali mnóstwo światła i sprawiają, że każdego dnia tańczy u nas słońce 🙂 Przyjazne meble i zabawki zachęcają do zabawy i rozwijają wyobraźnię. Dla wygody maluchów, każde dziecko posiada w sali swoją indywidualną szafkę na skarby oraz osobną toaletę. W szatni, dzieciaki przeżywają wiele przygód i zawsze chętnie dzielą się swoimi wrażeniami. A w kuchni, we współpracy z cateringiem, przygotowujemy dla nich zdrowe, smaczne i zbilansowane posiłki.
Co jeszcze nas wyróżnia?
Nasza kadra pedagogiczna wybiera program edukacyjny każdego roku, który naturalnie wpasuje się w naszą koncepcję wspierania ucznia podczas jego naturalnego rozwoju, odkrywania talentów, wsparcia i bycia przewodnikiem w oparciu o cele i treści kształcenia w czterech obszarach podstawy programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Dzięki temu zapewniamy wszechstronny rozwój dziecka, który jest dostosowany do jego potrzeb i zainteresowań.
W naszym przedszkolu kładziemy duży nacisk na system pracy, który opiera się na zasadach, zgodności z programem edukacyjnym oraz otwartej komunikacji z rodzicami. Nasz system nie opiera się na karach i nagrodach, ponieważ uważamy, że odpowiedzialne podejście do nauki i wychowania powinno opierać się na zasadach porozumienia bez przemocy.
Wierzymy, że każde dziecko potrzebuje zasad już od najmłodszych lat. Dzięki nim czuje się bezpiecznie, uczy się właściwego postępowania oraz funkcjonowania w społeczeństwie. Ich prawidłowe określenie pomaga nam wiedzieć, czego można się spodziewać oraz jakie zachowanie jest właściwe. W przypadku naruszenia zasad, refleksja nad tym, co poszło nie tak, jest szansą na wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
Przede wszystkim, jednak, słuchamy rodziców. Współpraca i konsultacje z Państwem są dla nas niezwykle ważne. Organizujemy comiesięczne spotkania z wychowawcami, warsztaty rodzicielskie oraz spotkania ze specjalistami. W ten sposób jesteśmy na bieżąco z tym, co przekazują nam rodzice, i możemy jeszcze lepiej pomagać dziecku w jego rozwoju.
W naszym przedszkolu wychowujemy dzieci w duchu odpowiedzialności, zrozumienia i uniwersalnych wartości, zapewniając im harmonijny rozwój emocjonalny i społeczny.
Rozwijamy pasje
W naszych placówkach znajdziecie szeroki wachlarz zajęć w ramach czesnego oraz tych dodatkowych. Zaspokajamy naturalną ciekawość poznawczą proponując udział w takich aktywnościach jak* :
- Język angielski towarzyszący dzieciom w każdym aspekcie dnia
- Zajęcia plastyczne i sensoplastyczne
- Zajęcia artystyczno – teatralne
- Zajęcia z logopedą
- Spacery i zajęcia na świeżym powietrzu
- Spotkania z ciekawymi osobistościami
- Edukacja zawodowa i profilaktyka prozdrowotna
- Kodowanie na dywanie
- Eksperymenty, projekty, zabawy oparte na doświadczaniu
- Zajęcia artystyczne
- Fit kids – zajęcia sportowe
- zajęcia z psychoedukacji prowadzone przez psychologa
- Opieka psychologiczno-pedagogiczna
- Biblioteka prowadzona przez dzieci
- Zajęcia kulinarne
- Piłka nożna
- Judo
- Robotyka
- Zajęcia indywidualne z logopedą
- Match rider – zajęcia matematyczne
- Język niemiecki
- Zumba
- Warsztaty muzyczno-teatralne z Wujkiem Ogórkiem
- Wycieczki
- Koncerty
- Teatrzyki
*szczegóły dotyczące wymienionych zajęć dostępne są na podstronach każdej z placówek, zastrzegamy sobie także możliwość zmiany w/w aktywności.
Kierunek nauczania
Podejście bliskościowe jakim się kierujemy nie jest „modą”, a jednym z naszych przekonań. Odpowiednia postawa w stosunku do małego człowieka pozwala nam zbudować most łączący dziecko, jego rodzinę i przedszkole czy żłobek. Komunikacja w naszych placówkach jest żywa, empatyczna i wzbogacająca. Uczy emocjonalnej świadomości i szacunku dla własnych uczuć i potrzeb, ale też uczuć i potrzeb innych. Uważamy, że każde emocje są dobre, a wyrażone w odpowiedni sposób zawsze nas czegoś uczą.
Dziecko jako samodzielny odkrywca i twórca swojej edukacji.
Plan daltoński stwarza możliwości do niezależnej i samodzielnej pracy każdego dziecka. Dziecko ma możliwość działania, mierzenia się z materią edukacyjną i społeczną a nie sięgania wyłącznie po gotowe rozwiązania. Poszukuje, bada świat i wyciąga wnioski. Dziecko otrzymuje prawo wyboru. Może samo zaplanować, kiedy wykona wyznaczone zadania. Proces edukacji wg planu daltońskiego jest wizualizowany, co pozwala dzieciom lepiej zrozumieć i zapamiętać zasady funkcjonowania w miejscu, w którym przebywają, czyli w przedszkolu. Wizualizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego odbywa się poprzez wyposażenie sal w kolorowe obrazki stanowiące swego rodzaju instrukcje, które doskonale ułatwiają dziecku samodzielne funkcjonowanie.
W koncepcji planu daltońskiego nauczyciel nie jest liderem procesu, lecz osobą wspierającą i nie tylko on bierze odpowiedzialność za proces uczenia, lecz część tej odpowiedzialności powierza dziecku. Jest obserwatorem i podejmuje działanie wtedy, kiedy jest naprawdę potrzebny. Nauczyciel nie jest nauczycielem, który ,,naucza”, ale osobą, która stwarza sytuacje w których dziecko uczy się – bo samo tego chce.
Froebel wspomaga ten proces, ucząc logicznego myślenia, nieszablonowego działania. Przy pomocy „darów” jakimi są różnego rodzaju klocki dzieci poprzez zabawę uczą się m.in. matematyki, przyrody, tajnik języka, sprawności, koordynacji, współpracy oraz wielu innych.
Tak naprawdę od nich samych zależy co chcą odkryć.
W Stumilowym Lesie kładziemy nacisk na dwie innowacyjne koncepcje pedagogiczne, które skupiają się na budowaniu poczucia własnej wartości u dziecka i odkrywaniu jego nieodkrytych talentów. Uważamy, że każde dziecko jest wyjątkowe i wymaga indywidualnego podejścia, co sprawia, że istnieje wiele sposobów, aby odkryć jego talenty. W naszej pracy pedagogicznej stawiamy na rozwój samodzielności, inicjatywy oraz umiejętności współpracy.
Plan daltoński jest kluczową ideą naszego podejścia. Jego głównym celem jest indywidualizacja procesu nauczania, co pozwala na dostosowanie tempa nauki do możliwości dziecka. Nauczanie w ten sposób rozwija inicjatywę i samodzielność, a także kształtuje poczucie odpowiedzialności za własne działania.
- umożliwia dostosowanie tempa nauki do możliwości dziecka,
- uczy polegania na sobie,
- rozwija inicjatywę i samodzielność – w działaniu i w myśleniu,
- inspiruje do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy,
- kształci poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego działania,
- wdraża do samodzielnego uczenia się dziecka,
- to nie tylko wizualne pomoce, ale zmiana sposobu myślenia, działania dzieci i nauczyciela,
- to swobodny dostęp do tego, co dzieciom jest aktualnie potrzebne,
- to wolność decydowania bez ciągłego pytania „czy mogę?”
Jeszcze więcej naszych atutów
- Bajkoterapia
- Kadra z wysokimi kwalifikacjami, podnosząca co roku swoje kompetencje
- Urodzinki naszych dzieci
- Dyżury nauczycieli, dyrekcji
- Bezpłatne warsztaty dla rodziców wspierające w procesie wychowawczym
- Imprezy okolicznościowe, warsztaty z udziałem rodziców, dziadków, przedstawienia, festyny
- Dzień zabawki i dzień kinowy
- Indywidualne podejście do dzieci
- Serdeczna, życzliwa, ciepła atmosfera
- Aplikacja dla rodziców
- Otwartość na potrzeby rodziców i opiekunów
- Zdrowe i smaczne żywienie
- Możliwość indywidualnej diety dla dziecka
Zapisy już trwają!
Zapraszamy do niepublicznych placówek Stumilowy Las, które cieszą się wysokim zadowoleniem rodziców, gwarantują rzetelną opiekę, rozwój oraz wspaniałą zabawę dla dzieci.